links boven

woensdag 16 juni 2010

Baby dekentje in Zigzag

 Golvende ZigZag Haakpatroon 


Het leek me leuk van dit golfjespatroon
 een Babydekentje te haken!


Ik heb gekleurd katoen hiervoor gebruikt,
 dat geeft altijd een speels effect...
Dus ben ik zomaar begonnen..... 





Met haaknaald nr. 4 gehaakt met Paris Drops katoen





 Een duidelijke beschrijving vond ik in een oud handwerkboek....
Voor de liefhebber van de ZigZag, hier de beschrijving......

We beginnen met haaknaald 4
Haak een opzetketting van een aantal steken
deelbaar door 17 + 4

 Even uitvergroten , 
dan is het  misschien goed te lezen....... 
Succes verzekerd!

Op het blog van Francien kan je ook en Haakbeschrijving vinden van dit golfpatroon http://franciens-haakwerk.blogspot.nl/2013/01/sneaky-preview-of-ripple-een-heerlijke.html


Gemaakt voor mijn neefje Kailash
Hij is vernoemd naar een reusachtige berg in India.
De berg ligt aan het meer van Manasarowar
en het meer van Rakshastal in Tibet
De berg is te bereiken via de nationale weg G219
Op 6718,2 mtr hoogte is de bron 
van de langste rivieren van India!



Kailash betekent kristal in het Hindi
De berg wordt beschouwd als heilig binnen het Hindoeisme en het Tibetaans Boeddhisme 


Het zal zeker een reus van een kerel worden nu!
http://lindevrouwsweb.blogspot.nl/2010/09/ons-neefje-kailash.html

groetjes Lindevrouw

2 opmerkingen:

  1. Hoi! Bedankt voor het plaatsen van de mooie foto van je vest op mijn blog. Als je weer eens iets wilt plaatsen ben je van harte welkom. Vanaf nu heb ik een soortgelijke post op mijn blog op elke zaterdag.
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom zeker terug om te kijken! Je hebt een heel leuk blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me