links boven

maandag 6 juni 2011

Gehaakt Fietszadeldekje

Donderdag j.l.vond ik de beschrijving 
van dit fietszadeldekje in het Nederlands op Annemariesbreiblog
Dus ik gelijk aan de slag, wilde het ook eens proberen.
Ik had nog wat Paris Drops katoen over en heb het met haaknaald 4 gehaakt.
Helaas viel het wat erg groot uit, heb wat toeren uitgehaald 
en toen was het eigenlijk nog aan de ruime kant,
dus heb ik het met elastiek aan de onderkant  in de rondte gevlochten en vastgeknoopt.
Nu past het perfekt. 
Ben benieuwd of het ook nog lekker fietst....
Ik moet het niet zo maar in de regen laten staan,
want katoen droogt niet zo snel en het wordt er dan ook niet mooier van.....
maar het staat wel fris en vrolijk.

Officieel had ik het fietszadeldekje met dunner katoen
en met een dunnere haaknaald  moeten haken, zoals het was beschreven,
maar ja ik ben wat eigenwijs...


Een beschrijving in het Engels van een fietszadeldekje 
Deze ga ik binnenkort ook eens uitproberen....

9 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er lekker vrolijk uit!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke kleuren!
    Welkom bij de zachte billen club ;-)

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Lindevrouw, ik vond een tijdje geleden dit gehaakte fietszadeldekje op Ravelry. Ben er nog niet aan toegekomen om te haken. Ziet er ook beeldig uit vind je niet? Misschien een uitdaging voor je?

    http://www.ravelry.com/projects/wollieland/heartfelt-bicycle-seat-cover

    Groet, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooohhh zo mooi, die staat ook op mijn to-do-lijstje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk!!
    Heb het patroontje opgeslagen....
    Deze zou ik ook nog wel graag willen maken :)

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die is leuk!! Hoort er eigenlijk wel bij op mijn eigen fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lindevrouw

    Wat heb je toch een gezellig blog om te lezen, kijken en om inspiratie op te doen.
    Je maakt hele mooi dingen, ga zo door.

    Groetjes Bregina

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me