links boven

maandag 22 september 2014

Macrame

Mini Workshop Macrame


Vorige week zondag 14 september 2014
ging ik s middags naar Edam voor een  
Mini Workshop Macrame en/of Haken
bij een vriendin van mijn dochter...

Ze wilde heel graag gordijntjes leren haken
 en een vriendin van haar ook...
Of ik een keer tijd had om langs te komen...
Natuurlijk wilde ik wel,
 ik vind het heerlijk met jonge mensen aan de slag te gaan
en mijn dochter Anna kwam ook.


Na een hartelijk welkom verdwenen we gelijk naar de tuin, 
want het was verrukkelijk zomers weer...
Gezellig al onze spullen te voorschijn gehaald...
Boekjes, patronen en een leuk boek
 over Macrame van vroeger ...
En al snel viel hun oog op Macrame,
dat vonden ze gaaf,
 daar wilde ze wel een gordijn van maken!
En omdat Carolien garen had gekocht
 wat een beetje aan de dikke kant was om te haken,
was de keuze snel gemaakt...



Ik zag een waslijn in de tuin,
 dat was een  ideale plek om te starten met
de eerste beginselen van Macrame...
Met 2 knijpers spanden we een koordje van 1 meter,
we knipten 12 koorden van 2 meter
voor een eerste proeflapje...
We knoopten de koordjes aan de spandraad
 en gingen aan de slag
Al snel was iedereen lekker bezig...


En er verscheen langzamerhand
mooie kunstwerkjes....


Ik kreeg zelf ook helemaal de smaak te pakken...


Echt heel leuk om je daar weer eens mee bezig te houden...


Vroeger heb ik het ook vaak gedaan...
Ook een gordijn geknoopt in de toen
in de jaren 60 kleuren oranje en bruin...
Vind dat nu afgrijselijk, maar ja...
de tijden veranderen gelukkig
en je smaak ook!


Na de pauze zijn we toch ook nog even aan de haak gegaan
en hebben we ook dat nog even uitgeprobeerd...
Maar gordijntjes haken is toch een beetje
 erg lastig voor een beginnende haakster ...



Het was een leuke middag!
 De tijd vloog voorbij!

 Caroline en Kelly zijn ondernemende meiden.
Ze hebben ook een hele leuke site!
Kijk ook eens op www.suhki.com
Ze verkopen Fairproducts uit Bolivia, India en Marokko
van vrouwen die graag economisch onafhankelijk willen zijn,
zodat ze voor zich zelf kunnen zorgen...
 Suhki betekent Compleet geluk in Hindi en
 Beloved in Japanese


Wil ook eens leren Macrameen of Haken?
Ik geef graag een Workshop en kom bij je langs!
Neem maar contact met me op voor een afspraak!
Mail naar lindevrouw@gmail.com

 Voor meer inspiratie ga naar Pinterest


Filmpje:

3 opmerkingen:

  1. leuk macrame dat heb ik vroeger ook veel gedaan, zo zie je alles komt gewoon weer terug;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig hartstikke leuk, heb het vroeger ook al eens gedaan!
    Als het zover is ben ik van de partij hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me