links boven

vrijdag 26 juni 2015

Gehaakte Zeepzakjes en buideltasje

Met  het leuke garen Vegalux
met een glinsterend draadje erin van Adriafil
haakte ik 2 leuke Zeepzakjes en een klein Buideltasje.


Je hebt van elke kleur een bolletje nodig!

2x een 50 grams bol met een looplengte 
van ongeveer 110 mtr.
94% katoen en  6% polyester
Haaknaald nr. 4
Het is en iets dikkere katoen,
net zo dik als de Paris drops!


Het haakpatroon is van Karin aan de Haak
Bij haar vind je een uitgebreide tutorial
van dit gehaakte zeepzakje


Ik had nog genoeg garen over voor dit kleine tasje
met een variant op het zeepzakje.
Ik haakte op dezelfde manier de koordjes,
 als de zeepzakjes,
met een extra koordje voor het handvat!

Voor de bodem haakte ik  25 losse 
en haakte een extra toer stokjes,
dus 2 toeren van stokjes in totaal.

In de rondte haakte ik verder:
 *1 stokje, 1 losse, 1 steek overslaan* ,
zodat de gaatjes iets dichter bij elkaar kwamen te staan.
Je blijft dit toer voor toer herhalen tot de gewenste lengte.
Ik wisselde halverwege van kleur,
zodat ik precies uitkwam met mijn 2 bolletjes garen.


Veel Haakplezier!
Fijn Weekeind!
Groetjes Lindevrouw

2 opmerkingen:

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me