links boven

dinsdag 17 juli 2018

Grootste Deken van de Wereld


De Grootste Deken van de Wereld!


Afgelopen weekeind 14 en 15 juli 2018  te bewonderen 
in het Park Vijversburg in Tytjerk in Friesland...


Dus wij, Ed en Moos, zondagmorgen samen op pad naar Friesland...


Het initiatief voor dit project ontstond 4 jaar geleden door Esmeralda de Vries en haar vriendin Monique van der Hoek uit Leeuwarden met als doel mensen met elkaar te verbinden....


Hier liggen 10.841 dekens van elk 1.40 mtr bij 2 mtr op plastic uitgestald...





Samen goed voor een afmeting van 25.570 vierkante meter.


 Aan de ruim twee miljoen lapjes werkten deelnemers uit vijftig landen samen...



Zelfs mijn kleinzoon genoot ervan... 


Gelijk ook een onderdeel van Leeuwarden 
als Culturele Hoofdstad 2018


De Verhalenhut
 Hier kon je verhaal kwijt hoe jij jouw deken had gemaakt....



De Beelden van Helma van Kleinwee



Bij de ingang van het park werden we verwelkomd
door de prachtig gekleurde gehaakte en gebreide beelden 
van Helma van Kleinwee uit Hoorn...


Ook Moos moest bij elk gehaakt beeld ff op de foto...
En opa moest er ook bij....


en oma natuurlijk ook...


En Moos moest ook af en toe ff uitrusten...


Sorry Helma hij vond dit een heel mooi plekje...


Helma van Kleinwee had 70 gebreide en gehaakte beelden
staan op het terrein in het park Vijversburg in Tytjerk...


De gehaakte lampionnen waren ook geweldig leuk...


Gehaakte ijsjes????
Of gehaakte tuinfakkels???


Deze Gehaakte Parasol vond ik het einde...
Zo een wil ik ook wel!  

  
Niet vergeten de Gehaakte Spinnenwebben 
die waren ook erg leuk... 


Ook Moos vermaakte zich prima bij de Klimhut...
Voor ik het goed en wel besefte was hij de trap opgeklommen tot aan de nok....


Boven een mooi uitzicht over het terrein...


Wat was het een warme gezellige dag.....


Met een overheerlijk ijsje toe...



Van het evenement heb ik nog
 een paar Youtubefilmpjes gemaakt....







Groetjes Lindevrouw

3 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's , ik kan er maar niet genoeg van krijgen, al die prachtige foto's die iedereen heeft gemaakt. 4 jaar lang hebben we met heel veel plezier heel veel energie en vrije tijd in dit fantastische project gestoken......zaterdag en zondag was 1 groot feest, beter hadden we het niet kunnen afsluiten. Fijn dat je erbij kon zijn.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, ik vind het gewoon indrukwekkend.
    En wat stonden er veel andere gehaakte dingen.
    Enne.....Moos heeft talent, wil hij geen model worden??
    😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik ben er die hete zondag geweest
    geweest,ik woon in de buurt. Overweldigend!! ( er ligt niks van mij bij eerlijk gezegd hoor)
    Wat ik ook erg mooi vond was die deken met het roze hart, ter nagedachtenis aan alle haaksters die ook iets ingeleverd hadden en in deze 4 jaar overleden waren. Je kon een naam op een papieren hart schrijven en dat werd erbij gehangen.
    Volgens mij was dat bij het oude theehuisje.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me