links boven

zaterdag 18 augustus 2018

Dubbel Gehaakte Pannenlappen

Dubbel Gehaakte Pannenlappen 


Dit leuke Haakpatroon vond ik bij Inge's Creatie


En ik haakte deze pannenlappen met Cotton XL 
(100 gram = 150 mtr) van de Action
Je hebt maar 2 bolletjes nodig voor 2 pannenlappen
(1 bolletje kost 1,39 euro)
Het is wat dikker katoen, dus ook lekker stevig...
Haaknaald nr. 4,5 


 Je haakt eerst een vierkantje zoals deze...


Dan haak je met een nieuwe kleur nog1 toer....


 Die laatste toer sla je om zoals hier...


 Je draait je werk om...
Je haakt in elk gat door de witte losse van de vorige toer
 3 stokjes en 1 losse...


 zie deze foto's....


en zo ga je elke toer door....



En je krijgt een prachtig resultaat...


Een randje eromheen haken en een lus en klaar!


Handig Filmpje op Youtube,
 hoe je deze pannelap kan haken...



Fijn Weekeind!


Groetjes Lindevrouw

3 opmerkingen:

  1. Heel leuk gedaan en gevonden, bedankt voor de tip.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er héél leuk uit.
    Lijkt mij wel ingewikkeld, maar misschien als je het snapt is het wel te doen.
    Leuke kleuren heb je gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat tof Joke, en dank voor de heldere uitleg weer. Ik ga ze zeker een keer maken :). liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me