links boven

woensdag 21 oktober 2020

Visnetlamp Alice Wonderlamp

 Alice Wonderlamp


Na verschillende kroonluchters gehaakt te hebben, dacht ik nu ga ik voor het grotere werk....

Deze lamp wilde ik al heel lang haken....

De haaksteken die ik heb gebruikt zijn geinspireerd op kroonluchter Norah en kroonluchter Alexia en lamp Isabel...

De hoogte van de lamp is 1.14 mtr. zonder slierten en 1.34 met slierten. Ik gebruikte 5 metalen ringen van 40 cm, 20 cm, 30 cm, 20 cm en 10 cm

Ook in huis hangt hij geweldig!


Natuurlijk heb ik er een Haakpatroon van gemaakt!

Je kan het haakpatroon bestellen door een email te sturen naar lindevrouw@gmail.com

Het is een kooppatroon en kost 7,50 euro

Ook is het haakpatroon te bestellen in het engels (US terms) ga dan naar mijn Ravelry https://www.ravelry.com/patterns/library/alice-wonderlamp



Deze lamp haakte ik met 4 bollen Essentials Medium Katoen Alison & Mae a 100 gram (= 150 mtr.) per bol van de  Action (Voor meer slierten 5 bollen katoen a 100 gram) en haaknaald nr. 5 

      

Ook zonder franje vanonder is het een mooie lamp...

Ik heb de smaak te pakken er volgen zeker nog meer van deze lampen...


Veel Haakplezier!

Liefs Lindevrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me