links boven

zondag 19 juni 2011

Wollen kussen

Mooie zachte wollige creme kleurig haakgaren gekocht bij de Zeeman......
75% Acryl (Polyacryl), 25% wool (50 gram/87meter)
Het voelt bijna als Drops Eskimo (100% new wool) (50gram/50 meter)........

Met een dubbele draad met haaknaald 10 heb ik dit kussen gehaakt.
 Begin met 32 losse (de breedte van het kussen)
1e toer vasten in de achterste lus
  2e toer stokjes in de voortse lus
en dit herhalen tot de gewenste lengte van je kussen
Door 1e toer en 2e toer zo te haken ontstaat dit reliefpatroon!
Ik ben geeindigd met een vasten toer. 

Haak dit patroon 2 keer!
Haak de 2 lappen  aan elkaar met vasten.
Vervolgens een toer met 1 vaste, 1 halve vaste, 3 stokjes in dezelfde steek, 1 halve vaste, 1 vaste
voor deze gezellige rand.
Stop het kussen erin en haak het kussen helemaal dicht,
of laat 1 kant open en haak die ene kant gewoon door...
Met klitteband aan weerzijden plak je de opening aan elkaar.

Tip: Of naai de opening met de matrassteek dicht met een nieuwe woldraad,
dan hoef je als je het kussenovertrek wilt wassen,
alleen deze draad eruit te trekken....
Maar hoe vaak was je eigenlijk zo'n kussenovertrek???
Zo vaak toch niet......

Het is ook mogelijk dit kussen te kopen!
Kijk eens op Etsy http://www.etsy.com/listing/76411121/woolen-pillow?ref=pr_shop





12 opmerkingen:

  1. Wat ben je productief, Joke! Dit kussen is echt leuk, lijkt haast wel gebreid, tenminste vanuit de positie waarin je nu naar de foto kijkt...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig kussen !!
    Ik moet ook maar even naar Zeeman ;-)
    Dank voor de uitleg !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooi kussen geworden Joke! Wat leuk dat effect door in de achterste lussen en daarna in de voorste lussen te haken. En dat garen ziet er idd lekker zacht uit.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gelukt hoor .... en ja een Zeeman wolletje wie doet je wat lekker goedkoop dan kan je nog eens wat weg haken .....

    Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi kussen! Bedankt voor het patroon

    Groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellig kussen, die ga ik zeker eens maken, bedankt voor het patroontje! Heb nog eerst een ander project...stokhaken...

    groetjes,
    Andina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ik vind dat ook een leuk patroon, ik heb er eens een mintgroen kussen van gehaakt...
    goh ik wist niet dat ze dat garen bij de Zeeman verkochten? Ik heb het er nog niet eerder gezien,maar mss alleen de Nederlandse winkels en niet de Belgische ?

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat een prachtig kussen!!! (je vroeg naar het patroon van de omslagdoek, die zet ik waarschijnlijk straks of anders morgen op de blog.)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig gehaakt Joke ! .. het lijkt gebreid ..

    Prettig weekend nog !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Joke,
    Wat een mooi kussen!
    Weet je toevallig nog hoeveel bollen er ongeveer voor nodig waren?
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb je kussen gebruikt als inspiratie, heb er eentje gehaakt met dikke katoen en zonder het sierrandje, dankjewel voor het patroon.

    Groetjes Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Joke wat een mooi kussen en zo goed uit gelegd
    bedankt ga hem zeker een keer maken

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me