links boven

vrijdag 22 juni 2018

Gehaakt Truitje by Lindevrouw

Zomertruitje Haken
by Lindevrouw


Gehaakt met Katia New Cancun katoen
50% katoen/ 50% Acryl
4 bollen van 100 gram (250 mtr)
Haaknaald nr. 4


Opzet 120 lossen (deelbaar door 6 + 1)
Maat 42



Al hakend heb ik de steken opgezet...



Op Pinterest vond ik deze haaksteek...
Ik haakte van boven naar beneden...
Het patroon bestaat uit het herhalen
van 4 toeren (zie Diagram).




De 1e toer haakte ik als volgt:
1 vaste, * 2 losse, 2 steken overslaan,
in de volgende steek haak je 5 stokjes,
2 losse, 2 steken overslaan,
1 vaste*
 Herhaal * tot * 
Volg verder het diagram hierboven...



De bovenkant incluis mouwen zijn 17 toeren
 in totaal (20 boogjes)...
Toen ben ik gaan minderen aan beide kanten
(5 boogjes voor de mouwen en 10 boogjes voor het midden)




Dit haak je dus 2 keer....
(voorkant en achterkant)




O ja aan de uiteinden van de mouwen,
 haakte ik nog 1 toer vasten 
en 2 toeren met boogjes,




Aan de onderkant haakte ik nog 1 toer boogjes tussen de

boogjes van de vorige toer... 





Hoop dat jullie aan deze aanwijzingen
 genoeg hebben
om zelf ook dit truitje te kunnen haken....




Totziens! Tothaaks!
Groetjes Lindevrouw




7 opmerkingen:

  1. Mooi truitje, Joke, staat je heel goed!
    Ik ga hem op Pinterest opslaan, dan jan ik het makkelijk terugvinden. Dankjewel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SCHAUT sehr FESCH aus,,,,,,tolles MUSTER

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig truitje,hoeveel bolletjes had je nodig in totaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi patroon zal het moeten aanpassen is dat gemakkelijk want mijn maat is m en soms l

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooi patroon, toch een vraag....Hoeveel steken verschil staat erop voor een maat groter en blijven de minderingen dan hetzelfde????
    Hoop hier een reactie van te mogen ontvangen
    Hartelijk dank

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben bezig met dit truitje en heb een vraag over toer 3. Na de 3 boogjes haak je 4 lossen en na de volgende 3 boogjes 1 losse, 1 vaste, 1 losse en dit dan om en om. Klopt dit? Het lijkt op de foto's alsof er alleen 4 lossen gehaakt zijn. Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me