links boven

donderdag 28 maart 2019

Trui Haken

Dames trui haken


Eerst haakte ik een sjaal van 32  toeren
( zie een vorig blogbericht van 4 maart 2019)

]
Toen haakte ik nog een keer dezelfde sjaal....

Later legde ik hem op een trui die ik eerder had gehaakt 
voor de lengte...
Ik besloot de sjaals een paar toeren uit te halen....
Beiden sjaals werden in totaal 28 toeren....
anders werd hij te lang voor een trui....
De laatste 8 toeren heb ik niet meer gemeerderd
 aan de uiteinden....
geen 3 steken in 1 steek meer dus...

Naaide de 2 sjaals aan elkaar tot een poncho....



Toen dacht ik nu maak ik van deze poncho een trui...
maar hoe?
Ik haakte 4 driehoeken van 10 toeren...
allemaal hetzelfde haakpatroon...(zie diagram)
en naaide ze gelijkmatig aan de onderkant van de poncho....(zie foto)

Voor de maat gebruikte ik een ander gehaakte trui voor de lengte en de breedte
Mijn maat is L/XL 
De lengte van de trui is 60  a 63 cm
 en de breedte 50 a 55 cm
En totaal 122 cm van mouw tot mouw...

Voor de mouw haakte ik nog 6 toeren in het patroon door....
en 1 toer vasten als afwerkrandje...
Neem de breedte van de mouw van je eigen trui...
Ook langs de kraag haakte ik 1 toer vasten als afwerkrandje...
Je kan je hals net zo hoog of laag maken,
als jezelf wilt.....


Het Haakpatroon is: 1 toer stokjes en 1 toer filetpatroon
 ( 1 stokje, 1 steek overslaan, 1 losse, 1 stokje)  met haaknaald nr.6

Ik gebruikte 3 bollen Cake Swirlz garen 
(100% Acryl 200 gram = 350 mtr.)van de Action

Als afwerking heb ik 3 toeren vasten aan de onderkant gehaakt in de achterste lus...
Draden afhechten en klaar!

Hij is best aardig gelukt!
Ik ben er blij mee!
En het is weer eens wat anders....

Liefs groetjes Lindevrouw

4 opmerkingen:

  1. Deze trui is leuk geworden Joke, ik denk dat ik deze ook ga maken, kan ik goed gebruiken hier in de bergen! Succes met haken, groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een leuk idee! Poncho's zijn zo mijn ding niet, en gehaakte truien normaal ook niet, maar hier lopen de lijnen heel mooi :-)
    Goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij staat je super Joke, dit heb je zo goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me