links boven

woensdag 30 juli 2014

Bloemen Hemdje

Bloemen Hemdje

Op de Facebookgroep Het Haakje
van Ina de Jong
vond ik tussen de bestanden een leuk haakpatroon
van een bloemen trui
Het haakpatroon kan je bij haar downloaden,
 even je aanmelden bij Het Haakje!



Het is erg leuk om te zien, dat er meerdere dames
 met dit patroon aan de slag zijn gegaan.
In het Haakje kan je de foto's zien,
 wat iedereen ervan gemaakt heeft.
Zo verschillend met hetzelfde patroon.

Ik heb mijn eigen draai aan gegeven
en is het een bloemen hemdje geworden.
Hierboven zie je het eindresultaat!
Een heerlijk katoenen hemdje voor de zomer!



Het is allemaal begonnen met dit zeshoekje
Ik haakte deze met Katia Capri Print,
een mooi gemeleerde katoen
en haaknaald nr.3.5
Voor dit hemdje (maat 40-42) 
heb ik 6 bolletjes nodig gehad van 50 gram
(En van het 6e bolletje heb ik nog de helft van over)



Dit is de diagram van deze zeshoek,
maar je kan natuurlijk elk willekeurig zeshoek 
hiervoor gebruiken...



Elke zeshoek wordt er gelijk aan gehaakt in de boogjes



Ik ben bovenaan begonnen met de hals en toen dubbelgevouwen en verder gegaan



Hier twijfelde ik al, mouwtje rond of mouwtje recht...
Op de bovendste foto haakte ik rechts al
 een half zeshoekje
en links hield ik het nog even open...

Overigens het is erg makkelijk
 om een halve zeshoek te haken,
alle steken precies de helft...



Dus hier het hemdje zonder de halve zeshoeken
 bij de armsgaten 

En de bovendste foto van dit blogbericht zie je 
het hemdje met de halve zeshoeken erin
 (4 stuks incluis)....

In totaal heb ik 24 zeshoeken gehaakt 
en 4 halve zeshoeken
Een rij van 4 zeshoeken (2 voor, 2 achter)
Drie rijen van 6 zeshoeken (3 voor, 3 achter)
En bovenop de schouder aan beide kanten,
1 zeshoek

Ik ben blij met het resultaat! 


Liefs groetjes Lindevrouw

9 opmerkingen:

  1. prachtig truitje!.. gaat ook weer op de lijst !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeeeeeeeeeel mooi bloesje groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het je erg leuk staan, zeker nu je die halve bloemen er aan toegevoegd hebt, helemaal top! Je hebt ook prachtig garen er voor gekozen, zal wel heel fijn dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een superleuk truitje geworden. Chique zelfs!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk he hoe iedereen er z'n eigen draai aan geeft en het allemaal weer anders uitpakt. Ik vind hem goed geslaagd en zoals gezegd: super opgelost met die halve zeshoeken bij de armsgaten. Ik denk dat er nog wel eens 1 maak, een ander kleurtje dan roze zou ook leuk zijn. :) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een prachtige creatie en vind het effect van de uitgekozen wol heel mooi. Knap gedaan en het staat jou beeldig.
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. elke x als ik kijk heb je weer iets nws superrrrrrr
    ook deze is weer helemaal te gek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow! Absolutely lovely♥ Beautiful coloré....
    Best wishes❤
    Lucie-France

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me