links boven

zondag 9 oktober 2011

Warme Kol Sjaal

Vorige winter kocht ik prachtige 100% pure wol van Polinette
om er een mooie trui van te maken ...
Ik vond van de week het zakje met dat mooie garen,
bijna een voorpand klaar, maar ik vond de trui  behoorlijk dik worden
en hele dikke truien draag ik eigenlijk niet,
met uitzondering dan, als het heel erg hard vriest....
 Dus besloot ik het uit te halen en er een heerlijke warme kol sjaal van te breien

96 steken opgezet en 27 toeren recht gebreid.
In de rondte gebreid met een rondbreinaald nr. 10
Als je meer wol hebt, kan je de kol  natuurlijk nog breder maken....
Twee kanten draagbaar, de rechte kant of de averechts kant....
Hij krult vanzelf al in de averechtse kant....

Deze wol komt oorspronkelijk uit Wales

15 opmerkingen:

  1. Ohhhh, wat staan die mooie warme kleuren je prachtig! Die zal zeker lekker warm zijn.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super und ein toller Farbverlauf,
    lG Crissi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die wol is ongelofelijk prachtig !!!! Mooie col die je siert!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige herfstkleuren !!
    Kriebelt het niet (met echte wol bedoel ik) ?
    Je zult het niet koud hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleuren ..... laat het nu maar kouder worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige wol is dat!! Lijkt mij echt zalig om om je nek te hebben.
    Mooi geworden.
    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze is ook leuk geworden. De mijne is ook af, kijk maar eens op mijn blog. Jij hebt wel prachtige wol gebruikt. Moet ik ook eens naar uitkijken.
    lieve groet
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geworden zeg ! laat het nu maar sneeuwen jij bent er al klaar voor :-) ( nou liever niet ben niet zo dol op sneeuw) Fijne zondag !!
    Groetje Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kleuren. Ik denk dat je van deze col veel meer plezier zult hebben dan van een dikke trui: zo'n col pak je veel sneller. Staat je prima! Laat de winter maar komen....

    lieve groet en een fijne zondag,
    Betsy
    wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Que abrigada debe ser, felicitaciones besos♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige col Joke!
    Lekker warm op koude dagen op de markt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie col, laat de winter maar komen!!!
    Groetjes van Bregit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie herfstkleuren! Ziet er superwarm uit!
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke warme col! Die kan je vast gebruiken met die koude winters die we de afgelopen jaren hebben gehad. Leuke wol!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De voorspelling is een zeer koude winter, dus je bent er klaar voor! Mooi geworden, staat je goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me