links boven

woensdag 12 oktober 2011

Sjaal oftewel Bolero

Voor mijn verjaardag kreeg ik laatst  1 grote bol wol van 200 gram
van Paladin uit de trend collection Linie 295
om een sjaal of te wel een bolero te breien.
53% schurwolle, 47% polyacryl
 De luie wijvensteek  klonk als muziek in mijn oren, zo klaar dus...
8 steken opzetten en breien met de luie steek met pen 20
en net zolang door breien tot de bol helemaal op is....
 Voor degene, die niet weet, wat de luie wijven steek is:
toer 1: 1 steek recht, 1 omslag, 1 steek recht, 1 omslag etc.
toer 2: 1 steek recht, omslag laten vallen, 1 steek recht, omslag laten vallen etc.
Deze 2 toeren steeds herhalen....

15 opmerkingen:

  1. Lindo, lindo!

    Está 5*, Parabéns!

    bjs
    Nélia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend mooi!!!
    Groetjes van Bregit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!!! (en ook de speld/broche!!!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave sjaal! Ben wel erg benieuwd op wat voor naalden je hem gebreid hebt ;-). En zo'n speld ga ik ook eens aanschaffen. Ik heb ze in Sneek gezien, maar dacht het niet nodig te hebben. Lijkt me toch wel handig.

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!! En ja die luie steek heb ik ook ooit van moeder geleerd, heerlijke steek en lijkt altijd mooi ♥ Zo'n speld....daar ga IK volgende week voor op pad, vind ik zo mooi :) EN meteen voor naalden nr. 20 hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fantastische sjaal, lekker grof en warm. Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I don't understand your posting but i love your work! Have a nice day, Hugs, Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stoere sjaal en de luie wijvensteek is idd. grote halen snel thuis maar hij doet het goed bij deze mooie wol,gr.Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me heerlijk warm en wat een mooie herfstkleuren !
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kleuren !
    En wow, pen 20.... da's dik !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Really preatty!! I really like it; nice colours..
    Have a nice day;D

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me