links boven

zondag 25 november 2012

Zwarte Piet in het West-Fries Museum in Hoorn

Zondagmiddag  25 november 2012 zou Sinterklaas het West-Fries Museum  bezoeken
voor de kinderen uit Hoorn en omgeving, 
maar toen ik kwam, was hij helaas al vertrokken...
Hij had het zo druk, dat hij maar een uurtje is geweest..
Gelukkig waren de hulp zwarte pieten er nog,
 dus ik kwam niet helemaal voor niets....
Op de eerste verdieping van het West-Fries Museum
 vond ik  Zwarte Piet bellend en lachend
 achter het bureau van Sinterklaas.....
Even gezellig een borreltje samen drinken.... 
 en toen samen maar even op de foto...
 Je boft wel als je zomaar met 3 pieten op de foto mag!
Voor wie zou dit grote cadeau zijn???
 We konden nu eens goed de onderkleding en de reserve mijters van Sinterklaas bewonderen....
Nog even poseren bij de reserve cape van Sinterklaas... 
 Ook de kinderen mochten verkleed
 als Zwarte piet komen...
Wel gezellig hoor,
 een prive rondleiding met Zwarte Piet...
We zijn nog even wezen kijken naar het bed van Sinterklaas...
Hij heeft hier een paar dagen gelogeerd...
Stoute Piet heeft de wekker van Sinterklaas onklaar gemaakt...
Als de Sint dit ziet......
Kijk eens hoeveel tekeningen Sinterklaas
 vanmiddag heeft gekregen!!!
Het is best wel spannend op de stoel van Sinterklaas...
Nu kan het even, want Sint is er toch niet ....
 Zal ik wel met Zwarte Piet naar buiten gaan.....
Ga je  mee een eindje wandelen met Zwarte Piet....
Wat een heerlijke middag!
Zingend en lachend met Zwarte Piet!!!

De Zwarte Piet in blauw rode pak is namelijk mijn vriendin
en het blauwe Zwarte Pieten pak,
 heeft ze helemaal zelf gemaakt!!!
Daar moest ik natuurlijk foto's van maken...
Zie hier alle details van het Zwarte Pieten pak 
 Wat hebben we genoten vanmiddag
 in het West Fries Museum in Hoorn!!!
 

4 opmerkingen:

  1. Ow, wat is dit geweldig! Wat een prachtige Piet, in een prachtig pak! Ik denk dat ik nog nooit zó'n mooi pak gezien heb, helemaal fantastisch!
    Hoe kom je toch aan een Zwarte Piet als vriendin? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had eerst een vriendin en toen werd ze zomaar ineens een zwarte piet, door dat mooie zelfgemaakte zwarte pietenpak........

      Verwijderen
  2. Beste Joke,

    Prachtig dat zwartepietenpak! En wat een leuk verhaal en mooie foto's.
    Hartelijke kreatieve groeten van Anna
    http://annashaakwerk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Joke, wat een geweldige reportage heb je gemaakt! Het plezier spat er af. En wat knap om zo'n pak helemaal zelf te maken. Petje af voor je vriendin!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me