links boven

zaterdag 14 januari 2017

Tunisch gehaakte kindermuts

Tunische Gehaakte Kindermuts


Ook voor mijn lieve kleine Moos haakte ik 
een heerlijke warme Muts in de Tunische basissteek
met een reuze pompoen...


Deze muts haakte ik met het prachtige garen Mistero nr.53 
(53% wol en 47 % acryl) van Adriafil 
met een looplengte van 90 mtr
en met haaknaald nr. 7


Opzet van deze muts: 41 losse
Deze muts haakte ik ook met 2 verschillende draden,
omdat het zo veel makkelijker is om deze te haken.
Voor de 2e kleur gebruikte ik de bruine effen kleur
Saskia van de Wibra
Dus je hebt voor elke kleur maar 1 bol nodig van 50 gram

Het Haakpatroon van deze Tunische steek
vind je BYClaire




Weet je dat Wieke van Keulen
Vanaf  maandag 2 januari 2017 een hele nieuwe
 Crochet Along (Meehaakproject)
is gestart Het Tunisian Adventure 2017


Elke maandag legt ze een Nieuwe Tunische Haaksteek uit
Deze Tunisian Adventure deken duurt 52 weken
Het is maar dat je het weet!
Dus als je meer Tunische steken wil leren haken,
 houdt Wieke in de gaten!

Zelf had ik nooit gedacht, dat ik de Tunische steek
zo leuk zou vinden, het haakt zo heerlijk weg...
Als je een mooie wol met een veel dikkere haaknaald haakt,
wordt het ook niet zo'n stijf geheel...

Tot haaks
Groetjes Lindevrouw

3 opmerkingen:

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me