links boven

woensdag 3 april 2019

Hoofdbanden haken in de Wafelsteek

Hoofdbanden Haken in de Wafelsteek


Nog meer leuke Haarbanden....
Zag een foto van een Haarband voorbij komen
op Pinterest in de Wafelsteek...
Die moest ik even uitproberen...


Ik haakte een Hoofdband met een restje Cake Swirlz garen 
(100% Acryl 200 gram = 350 mtr.)van de Action
en Haaknaald 6


En ik haakte een Hoofdband van een restje
Zebrina wol ( 53% wol en 47 % acryl) van Adriafil
 en Haaknaald 6


Haakpatroon:
Aantal lossen deelbaar door 3...
Ik haakte in de rondte 72 lossen
Toer 1: stokjes haken
Toer 2: * 2 stokjes, 1 reliefstokje voorlangs *en herhaal,
sluit met 1 halve vaste in het 1e stokje van de vorige toer...
Toer 3: *2 reliefstokjes achterlangs haken en 1 stokje*
 en herhaal,
sluit de toer met 1 halve vaste in het 1e stokje
 van de vorige toer...
Herhaal toer 2 en 3 tot gewenste breedte
Eindig met Toer 2...
Als afwerking haak je nog 1 toer vasten...
Totaal is mijn haarband 5 blokjes breed geworden....


Haak een dubbel koordje van 50 lossen 
en haak 1 toer vasten 
voor het speelse effect van boven....

Zo komt Jan Splinter door de winter....
Nou winter...het wordt al weer bijna voorjaar!

Liefs Lindevrouw

1 opmerking:

  1. De hoofdbanden zien er leuk uit met de wafelsteek. Ze staan je prachtig. Door de verschillende kleurverspringingen zien de hoofdbanden er echt anders uit. Jij hoeft geen koude oren meer te krijgen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me