links boven

vrijdag 21 maart 2014

Baby Slofjes en Baby Laarsjes haken

Wil je leuke Baby Slofjes haken!


Van Mijn Haakvriendin Christel kreeg ik 
een heel makkelijk haakpatroon 
om deze baby slofjes te haken!

Graag wil ik dit patroon met jullie delen...

Ik haakte de gele en de roze babyslofjes met het nieuwe garen (AMY)van de Zeeman.
Het lijkt op katoen, maar is toch 100%  polyester.
 Kost 1,29 euro per bol.
Gehaakt met haaknaald nr. 3
en met dubbele draad.

De Neus Steek:
 Draad omslaan, lus door de eerste steek halen,
 lus door de 2e steek halen,
 je hebt nu 4 lussen op de haaknaald...


 Haal de draad door de 3 lussen op de naald...
Je houdt 2 lussen over...


haal dan een lus door de overige 2 lussen.



Hier volgt het Gratis Haakpatroon
 van de Baby Slofjes:

We beginnen met 10 losse + 1 keerlosse

TOER 1: 9 vasten, in de 10e steek 5 vasten voor de bocht, haakwerk keren en in de rondte terughaken met vasten,
in de laatste steek nog 4 vasten voor de bocht in de eerste vaste van de toer.
 Sluit toer met halve vaste.


TOER 2: 1 losse, half stokje in dezelfde steek als de losse, haak verder in de rondte halve stokjes,
In de bochten haak je in de 5 vasten van de bocht van toer 1
 ( 2 halve stokjes in een steek, 1 half stokje,
 2 halve stokjes in een steek,
 1 half stokje,2 halve stokjes in een steek). 
Eindig met een halve vaste in de eerste steek.


TOER 3: 1 losse, half stokje in de eerste steek, vervolg met halve stokjes in het rond.


In de 2 bochten haak je 5 x 2 stokjes in een steek


Eindig met halve vaste in de eerste steek.



TOER 4: 1 losse, halve stokjes haken in de 
achterste lus in het rond,
sluit met halve vaste de toer.
 Zo krijg je een mooie rand van de onderkant.


TOER 5: 1 losse, haak de toer in de achterste lus.
Begin met een half stokje in dezelfde steek, haak nog 5 halve stokjes (totaal 6),
Haak 12 Neussteken, haak de toer verder af
 met halve stokjes,
sluit de toer met een halve vaste.


TOER 6 : 1 losse, haak  een half stokje in dezelfde steek, haak nog 3 halve stokjes (totaal 4),
haak 8 Neussteken, haak verder met halve stokjes tot einde toer en sluit de toer met een halve vaste.


TOER 7 : 1 losse, haak half stokje in dezelfde steek,
 1 half stokje,
haak 6 neussteken
haak met halve stokjes de toer af en
 sluit de toer met een halve vaste.


TOER 8: 1 losse, haak vasten in elke steek en
 sluit de toer af met halve vaste.


TOER 9: 1 losse, haak stokjes in het rond 
en sluit de toer met halve vaste.


TOER 10: Haak een schulprandje
 * 1 vaste, 3 stokjes in 1 steek*
herhaal * tot * tot einde toer


Haak met dubbele draad een koordje van 60 losse
 en rijg die door de toer van de stokjes.
Zo kan je de sokjes mooi dicht strikken!


De blauwe Baby Booties heb ik met een dubbele draad van Catania katoen gehaakt
Ook heb ik hem wat hoger gehaakt en voor de rand 
heb ik 2 toeren van halve stokjes i.p.v. 1 toer.


Wil je leuke babyschoentjes of lage slofjes haken?
 Dat kan met hetzelfde patroon!
Je haakt dan Toer 1 tot en met Toer 6,
en dan een toer vasten.
Haak aan een kant van deze laatste toer 15 losse
en haak terug met halve vasten en vervolg toer met vasten
en je krijgt dit lage roze schoentje.
Als je een lusje haakt aan het eind van de 15 losse, kan je het dicht maken met een knoopje..


Of als je ook strikjes wil haken, haak aan beide kanten
van de laatste toer van vasten 25 losse en haak terug met halve vasten en haak de toer verder met vasten af.


De groene en de taupe kleurige babyslofjes
haakte ik met acryl garen van de Zeeman


Wil je een groter schoentje,
 begin dan met 12 losse of 14 losse...
En als je hem kleiner wilt, begin je met 8 losse...


Ook op de volgende links, kan je haakpatronen vinden:  Babyboots, baby teenslippers bij Sianne:

Voor gehaakte Babysokjes naar BusyBessy:

Voor een stoer Babyslofje naar Mevrouw Snoeshaan:

Ook op Lindevrouwsweb vind je een haakpatroon 
 van Baby Boots: 



Veel Plezier met dit haakpatroon en de andere links!

groetjes Lindevrouw

12 opmerkingen:

  1. Ze zijn super schattig! dank je wel voor het delen van het patroon!
    Ik zet ze voorlopig op Pinterest, ben nog niet in de fase van kleinkinderen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatjes! Dank voor het delen! Liefs Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en duidelijk uitgelegd. Ik had nog nooit in mijn leven babyslofjes gebreid. Door U zijn de eerste een fijt.
    Bedankt voor de duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb met naald 3 gehaakt, zoals voorgeschreven, maar ze vallen wel erg klein uit, ik ga het nog maar eens met een grotere naald proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is wel heel ingewikkeld als ik het lees. Ik kom er zelf niet uit. Maar wel heel mooi!!

    Groetjes van Kitty van der Vegt-Frauenfelder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe doe ik een neussteek ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haak 2 halve stokjes in 1 steek....staat er 6x doe je dit 6 keer etc...zo krijg je de neussteek...hoop zo dat het duidelijk is! groetjes Joke

      Verwijderen
  8. Een vraagje, omdat ik door mijn ziekte een liggend bestaan heb hebben ze in mijn buurt allemaal (restanten) haakgaren gegevencomdat ik dat liggend kan doen.
    Nu weet ik niet welke garen correspondeert met de uitleg hierboven.
    Is het mogelijk om bij dit soort patronen meteen de afmeting er bij te geven zodat je weet of het slofje te klein of te groot wordt.
    Natuurlijk mag je de afmetingen naar me mailen want dan kan ik er snel heerlijk mee beginnen. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Begin gewoon met een acryl draad en haaknaald 3 en als het te klein vind worden, wat dikker wol proberen en als het te groot wordt dunner garen of dunner haaknaald... de afmetingen weet ik niet meer precies....het is al even geleden vandaar...

      Verwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me