links boven

dinsdag 4 augustus 2015

Granny Stripe Poncho

Deze  Granny Stripe Poncho 
haakte ik al een heel poos geleden.
Tot op heden heb ik er ook nog niet over geblogt,



Toch wilde ik jullie deze nog laten zien...
Hij is gehaakt voor een meisje van 8 tot 12 jaar


Ik haakte deze met de wol van de Zeeman en de Wibra
en haaknaald nr 4


Door het gebruik van de verschillende kleuren
krijgt het een vrolijke uitstraling ...


Dit is wel een van de eenvoudigste poncho's
die je kan haken, dus voor de beginnende haakster
een leuke uitdaging!
Je kan hem net zo groot maken als jezelf wilt...


Deze tekening  vond ik toen heel duidelijk!
Je begint met een aantal lossen gedeeld door 8 
Je past het om je hals, 
zowel voor een kinderponcho,
 als voor een volwassen poncho, 
als je hoofd er maar doorheen past.
Het is steeds hetzelfde principe!

Je meerdert alleen in het midden van de voorkant en de achterkant van de poncho met 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes in de middelste losse (zie tekening hierboven)



Hier volgen enkele links naar dit patroon
 en kijk vooral eens hoe zij het hebben gedaan!

Op het blog van Sucrette's blog:
Ook bij Garnstudio is een haakpatroon te vinden

Ja dit haakpatroon is al heel oud en is ook te vinden
in de oude handwerkboeken van vroeger,
dus van wie het haakpatroon werkelijk is,
is niet te vinden......


Toch is deze eenvoudige poncho door de meeste haaksters wel eens een keer uitgeprobeerd!


Je kan het met elk gewenst garen haken!
Het geeft elke keer weer een verrassend effect!

Op mijn blog Lindevrouwsweb bovenaan de bladzijde
 vind je een pagina
van nog meer links naar leuke haakpatronen
van sjaals, stola's, poncho's en omslagdoeken!
http://www.lindevrouwsweb.blogspot.nl/p/haakpatronen-mutsen-sjaals-ponchos.html

Ook op Pinterest kan je me volgen!
Daar heb ik ook een heleboel links van sjaals, stola's en poncho's etc. verzameld voor nog meer inspiratie!
https://www.pinterest.com/lindevrouw/crochet-sjawl-scarf-pocho-s-cowls/

Een hele fijne haakweek!
Groetjes Lindevrouw

3 opmerkingen:

  1. Ik heb die poncho inderdaad ook al eens gehaakt! Het was een gele met oranje franjes en een applicatie van een gehaakt inktvisje voor mijn dochter.
    Wat een vrolijke kleurtjes heb je gekozen! Dat meisje zal er wel blij mee zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kleurencombinatie Joke!
    Ik heb het patroon van deze poncho ook enkele keren gehaakt, zowel voor baby's kleuters als volwassene. Het haakt heerlijk weg door het "simpele" patroon en je kunt qua afwerking je creativiteit de vrije loop laten, zodat de poncho er telkens anders uitziet.
    Groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil deze ook graag haken maar ik snap niet hoe je de volgende toer steeds begint Snap dat diagram niet zo goed.
    Leafs Tietje.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me