links boven

donderdag 30 juli 2015

Haaknaalden set


Haaknaalden set



Mijn oude haaknaaldenset 
 heb ik al weer 4 jaar geleden gehaakt
Het begint nu wat lelijker te worden,
dus ik besloot om een nieuwe te haken...



Nu niet van acryl maar van katoen
met een dubbele draad
en haaknaald nr. 5


Het leuke idee was toenertijd van Ponneke blom




Nu dan een nieuwe look met een wat frissere uitstraling!



Benodigde garen: 1 bol van 50 gram donker blauw katoen CHEOPE van Adriafil
           1 bol cremekleur van Phildar
1 bol rood van Catania SMC


Beschrijving van het patroon:

Haak 25 losse en 1 keerlosse, haak de 1e toer met vasten 
Haak de overige toeren met Halve Stokjes in de laatste lus
Elke toer begin je met 2 keerlosse...

Je haakt een lapje van 20 cm bij 26 cm
3 toeren donkerblauw
2 toeren creme
dit herhaal je tot gewenste grootte!
Ik haakte 5 banen donker blauw 
en 4 banen creme kleur
in totaal

De rand om het lapje haakte ik met rood katoenen garen.
Eerst een toer vasten in het rond
Daarna 1 toer:( 1 vaste, 2 steken overslaan, 7 stokjes in dezelfde steek, 2 steken overslaan)
en herhaal tot einde toer.
Let op dat je zowel boven als onder dezelfde aantal boogjes haakt aan het lapje
Evenzo links en rechts.....
Als je zover bent alle draden afhechten....


Tot slot haak je 75 lossen met rood
en 1 toer vasten in elke losse voor het koordje...


Nu nog een leuk stofje uitzoeken
en aan de achterkant van het haaknaalden setje vastnaaien tussen de rode boogjes...

Haaknaalden erin, oprollen,
vaststrikken en Klaar is Kees!



Veel plezier als je er ook een gaat haken!

Haakgroetjes 
Lindevrouw

1 opmerking:

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me