links boven

donderdag 16 februari 2017

4 Seasons Cardigan

4 Seasons Cardigan

Ontwerp van Doris van der Waals
van www.hupsaa.nl

Eindelijk mijn vest is nu helemaal klaar,
incluis de afwerkrand.
Hij is heerlijk warm en ik ben er reuze blij mee!


Met haaknaald nr. 4.5 mm haakte ik dit vest 
met het mooie gemeleerde garen
Cortina  nr. 89 van Adriafil.
(50% Wol, 40% Acryl, 10% Alpaka)
90 meter op 1 bol van 50 gram
 Voor het vest gebruikte 13 a 14 bollen van 50 gram


Zie mijn vorig blogbericht voor de details


TIP: De hoeken van het vest 
haakte ik de ene toer 3 vasten in de hoek
en de volgende toer 2 vasten in de 1e vaste van de hoek,
 1 vaste in de tweede vaste van de hoek
en 2 vasten in de derde steek van de hoek...

Deze 2 toeren herhaal je, zo krijg je 
mooie afgewerkte rondingen in de hoeken,
zonder gaten....

Als laatste haakte ik de Kreeftsteek om de mouwen en helemaal om het vest heen,
voor de Finishing Touch!


Volg Deel 4 van de 4 Seasons Cardigan via YouTube
Het vest is vrij makkelijk en snel te haken,
de afwerking was iets lastiger...


Het Haakpatroon is nu een kooppatroon bij Breigarenkopen.nl, een HandwerkOutlet online...
http://www.breigarenkopen.nl/nl/22-koop-patronen?p=2

Op naar een volgend project!
Haakse en totziens!
Liefs Lindevrouw

7 opmerkingen:

  1. Ik vind hem je echt fantastisch staan, zit als gegoten en de kleur staat je ook al zo mooi! Perfect dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is prima gelukt en staat je uitstekend! Groetjes, Annasoer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf vest. Het staat je prachtig in deze kleur. De achterkant valt zo mooi. Knap gemaakt.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had uw creatie al eerder gezien op Fb en eerlijk? Die van jou is de allermooiste die ik tot nu toe gezien heb. Echt knap !!!!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. doe je ook mee met mijn Tunis Dream Shawl Joke?
    die is te volgen op mijn Youtube kanaal en is dus geheel gratissssss

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig vest!! Hij staat je ook geweldig!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me