Weet je zeker dat je een maatje 40 hebt, maar passen de gekochte kleren toch niet altijd even goed? Dat kan kloppen. Recent onderzoek in Groot-Brittannië onder grote winkelketens toont aan dat maatje 40 niet overal maatje 40 is.
Uit het onderzoek blijkt dat winkelketens de maten aanpassen aan hun klanten. Bij Hennes & Maurits is de gemiddelde klant bijvoorbeeld een jong meisje met onzichtbare heupen. Een maatje 38 is daar kleiner dan bij C&A, waar het publiek veel gevarieerder is.
Bovendien hebben winkelketens als bijvoorbeeld Marks & Spencer, nog wel eens de neiging om de kleren een kleiner maatje te geven dan ze daadwerkelijk zijn. Dan zou je dus opeens in een maatje kleiner kunnen passen dan normaal, iets waar veel vrouwen van dromen. Times Online noemt het ’vanity sizing’ en concludeert dat winkelketens dit doen om zo meer te verkopen. Marks & Spencer zelf ontkent dit en zegt de Europese maten standaard te volgen.
Bovendien hebben winkelketens als bijvoorbeeld Marks & Spencer, nog wel eens de neiging om de kleren een kleiner maatje te geven dan ze daadwerkelijk zijn. Dan zou je dus opeens in een maatje kleiner kunnen passen dan normaal, iets waar veel vrouwen van dromen. Times Online noemt het ’vanity sizing’ en concludeert dat winkelketens dit doen om zo meer te verkopen. Marks & Spencer zelf ontkent dit en zegt de Europese maten standaard te volgen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke