links boven

woensdag 19 september 2012

Granny Babyvestje met muts en slofjes

Voor de pasgeboren dochter van de vriend van mijn zoon
heb ik een kraamcadeautje gehaakt.

Een Granny Baby Vestje 
Gehaakt van 2  Zeshoeken van Baby Wol 
met haaknaald nr. 3


Een Zeshoek haak je zo...
Kijk op het blog van Blij met draadjes!
Je haakt in totaal  2 Zeshoeken,
vervolgens vouw je ze beide dubbel,
zie deze link van Blij met draadjes
en naai  of haak de 2 delen aan de achterzijde/midden achter aan elkaar..
vervolgens haak je vasten helemaal in het rond
 en aan de voorkant haak je dan gelijk 3 lusjes (van 2 of 3 lossen)
voor de knoopjes...
Je haakt ook een toer vasten bij de uiteinden van de mouwen
3 knoopjes erop en klaar!

Het Granny Baby Mutsje haak je als volgt:

Je begint met 4 of 5 lossen, sluit vervolgens de ring met halve vaste
Elke toer begin je met 3 losse (=1e stokje) en eindig je met een halve vaste in de 3e beginlosse.
TOER 1: 3 lossen(=1e stokje) 2 stokjes, 1 losse, *3 stokjes, 1 losse* ,herhaal  nog 3 keer * tot*
Totaal 5x 3 stokjes
TOER 2: In elke losse van vorige toer, haak je 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes
en natuurlijk ook 1 losse tussen de overige 3 stokjes groepen

TOER 3: Haak in elke losse van de vorige toer 3 stokjes, met 1 losse tussen elk
3 stokjes groep
TOER 4:: * Haak 3 stokjes in de eerste losse van de vorige toer, haak in de volgende losse:
3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes * Herhaal * tot * tot einde toer
haak tussen de overige 3 stokjes groep ook 1 losse
TOER 5 tot en met TOER 13:  Haak als TOER 3.
Haak in de laatste toer nog een picot randje:* 3 losse,halve vaste in de volgende steek*
Herhaal * tot* tot einde toer

De beschrijving van deze Baby Boots vind je hier:

7 opmerkingen:

  1. Wat een lief setje! Daar zijn de nieuwe ouders vast heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. so pretty !

    Greetings from Poland :D
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik ben bezig met het vestje, maar ik vraag me af hoeveel toeren je hebt gehaakt daarvoor? Groeten, wendy.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi,

    waar vind ik de patron van de prachtige deken????

    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas zijn de slofjes niet meer bereikbaar. Maar het vestje en mutsje zijn heel leuk. Dank je wel voor het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een heel leuk setje maar Ik heb een vraagje over het mutsje, als je nu een vaste heb gemaakt na de eerste toer dan haal je weer drie losse maar ga je dan naar de volgende losse ?

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me