links boven

zaterdag 21 april 2012

Granny Square bag

Mijn Granny Square Bag is klaar!
Op Pinterest al meerdere keren gezien en ik vond hem zo leuk!
Kon niet wachten om hem zelf ook te maken.... 
Ik was eerst met gemeleerde wol aan de slag gegaan,
 maar ik moet de voering er nog in maken,
was wat ongeduldig, want ik wilde er ook nog eentje met kleuren haken....
Dat is deze dus geworden...
Die andere komt nog, maak ik ook af,
 alleen je ziet niet of nauwelijks dat het een granny tas is....

 Jeanet  heeft hem ook pas gemaakt!
Zij heeft zo'n inspirerend blog! Je kan er zoveel leuke dingen vinden.
Dit is haar Granny bag:
Ook Jellina heeft hem gemaakt, kijk ook eens op haar blog
Zij maakt echt gave tassen, als je van gehaakte tassen houdt,
ben je bij haar op het juiste adres
Dit is haar Granny Bag:
Iedereen geeft zijn eigen draai eraan, ze worden allemaal weer anders...
De bloempjes zijn als versiering ook echt leuk...
het patroon van de bloemetjes vind je op Gipsybazar

Hier volgt een  beschrijving van de Granny Striped Bag:

Ik heb hem gehaakt met acryl  met haaknaald nr. 4
Je begint met het haken van een granny square
Tekening gevonden bij Lemondedesucrette
Je zoekt de leukste kleuren bij elkaar, ik varieerde in 1 toer per kleur met
enkele kleuren van 2 toeren, zie foto hieronder....
Je haakt 30 toeren in totaal...
Eindig met 1 toer vasten.
Als dit klaar is zoek je een leuk stofje voor de voering, die naai je er eerst op
Nu kan je er nog gemakkelijk bij.....
 Vervolgens haak je aan de 2 zijkanten, 10 toeren vasten (bijvoorbeeld elke 2 toeren een andere kleur)
Je begint met de eerste toer vasten als volgt: 1 vaste, 1 vaste overslaan, 
1 vaste, 1 vaste overslaan, herhalen tot einde toer.
Je hebt zo de helft geminderd....
zie de tekening hieronder:
De bovenkant en de onder kant haak je zoals de tekening hierboven, ook 10 toeren vasten...
Je begint halverwege de de 10 vasten van de zijkant met de eerste toer vasten: 
6 vasten, 3 steken overslaan, 1 vaste, 3 steken overslaan, 1 vaste
herhaal tot de laatste 6 vasten op de 10 vasten toeren van de andere zijkant
Daarna nog 9 toeren vasten, waarvan 2 toeren van elke kleur in totaal.
Heb je dit klaar, vouw je de zijkanten (10 toeren vasten)van de granny dubbel en naai vast
De boven en onderkant, vouw je om de beugel van de tas en naai je ook vast.
Let even op de hoeken hoe je deze vouwt, kijk maar even op deze foto...
Je haakt er nog een paar gezellige bloemetjes op en Klaar is Kees!

De engelse beschrijving vind je hier:





38 opmerkingen:

  1. Wow, wat gaaf in die sprekende kleuren! Supermooi - ik zou er wel 100 willen maken :-)
    We blijven elkaar inspireren, he? Lang leve internet....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Ik wilde deze al heel lang haken maar kon het patroon niet direct vlot vertalen (misschien beetje te lui).
    Met jouw uitleg zal het zeker lukken! Bedankt:-) Groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I am inviting you to come and be part of my blog hop:
    http://juliejewels1.blogspot.com/2012/04/show-your-stuff-20.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Joke, vind hem supergaaf. En idd hij is gewoon helemaal te gek. Hij staat ook boven aan mijn lijst. Je tas ziet er toppie uit.

    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad weer heel anders dan de anderen ;-)
    Lekker kleurig!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lekker vrolijk en die bloemetjes, schattig!
    Weer wat voor op mijn lijstje, uh correctie LIJST!

    Fijn weekend Joke.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellige tas is dit!! Die zou ik inderdaad ook wel willen maken!
    groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier wordt ik wel vrolijk van!
    (had ik wel nodig na een dag post bezorgen met veel regen...)
    Wat een lekkere kleuren heb je gebruikt.

    Inderdaad zo leuk om te zien dat
    al die tassen min of meer van een basis patroon komen zo verschillend zijn :)

    Dank je voor je lieve berichtjes die je op mijn blog achterliet,
    Het is zoals Jeanet hierboven al zei, zo fijn dat we elkaar kunnen inspireren
    tot het maken van al dit moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, hij staat bij mij ook al even op mijn lijstje vind hem zo leuk! Jou exemplaar is ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie fleurige en gezellige tas.mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. this bag is really beautiful!! lovely colours and pretty flowers!!
    xxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind je tas geweldig mooi geworden, deze moet/wil ik gewoon gaan maken. Ook met fleurige kleuren en gezellige bloemen. Dank je wel voor de uitleg en de inspiratie en ik heb net op je gestemd bij annemaries haakblog. Voor mij is jouw tas de winnaar van de week.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtige tas, Joke! Ik vind de kleuren die je gebruikt altijd zo vrolijk. En je hebt gelijk: de bloemen maken de tas helemaal af. Dank je wel voor je patroon en het werk dat je daar weer in hebt gestoken!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Great bag, am going to have to do one myself! Thank you for the English translation :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Iedereen bedankt voor de complimenten! Deze tas is echt leuk.om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, hij is zo leuk!!!! En de bloemen maken het helemaal af!! Weer iets op mijn 'to do-lijst' ;-) Echt prachtig!! Dank je voor het patroon!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fjn dat je het zo duidelijk uitgewerkt hebt! Ik ga hem ook eens maken...
    Aan de zijkanten is de tas wel wat ver open zo te zien. Daar moet ik iets op verzinnen.
    Hij lijkt me inderdaad heel leuk om te maken! Thanksssss...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat je nog beter een rechthoek granny square kunt maken dan een vierkant granny square! Misschien een idee! Ga het ook eens uitproberen, dan is de zijkant misschien minder open...

      Verwijderen
    2. Ik maak deze tas ook maarvan iets dunner katoen. 30 toeren is dan te weinig, kan jemij vertellen hoeveel cm het granny vierkant ongeveer is?

      Verwijderen
  18. Thank you for participating in Show Your Stuff Blog Hop, You are invited to come back:
    http://juliejewels1.blogspot.com/2012/04/show-your-stuff-21-sloppy-dave-recipe.html

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, wat een super leuke tassen!!Hele leuke kleurtjes gebruikt!!
    Groetjes, Caren

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Lindevrouw, wat ben ik toch blij met jouw blog. 's Avonds lig ik nu lekker onder mijn wooleater en nu zal ik beginnen aan deze tas.De uitleg die er bij staat is echt superduidelijk. Dank je wel, Tine Strobbe.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldige tas. Ik heb hem inmiddels zelf ook gemaakt, hele andere kleuren en zo wordt het een hele andere tas. Dank voor je duidelijke beschrijving. Groet, José.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Misschien ga ik tock weer eens proberen te haken, deze tas is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige tas, geweldige kleuren (ook die van je dochter). Dank je om het patroon met ons te delen, goed idee om het patroon in een rechthoek te verwerken, om een minder grote opening aan de zijkanten te scheppen. Moet zeker lukken! Je vermeldde dat je acrylgaren hebt gebruikt, naald no.4, kun je misschien zeggen van welk merk? Ik ga hem zeker maken. Je hebt al ongelooflijk mooie dingen gemaakt, mijn complimenten!!!Veel groeten, Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I love granny bags and I really love the bright colours of these bags.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Supermooi! Toen ik het zag kon ik het niet laten om zelf ook eentje te maken. Ik zal het resultaat op mijn blog zetten met verwijzing naar jouw knappe blog!
    http://haken-en-breien-is-leuk.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hartelijk dank voor je patroon. Ik heb hem ook gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bedankt voor je leuke bericht en inspiratie. Heb met veel plezier je bericht gelezen en de tas ook gemaakt, hier mijn versie! groetjes!

    http://hakenaanzee.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik wil de tas graag maken vind hem heel erg mooi maar kan ik ergens iets veranderen dat ik niet al te grote openingen aan de zijkanten heb..?
    Dacht eerst lang model inplaats van vierkant maar ik vraag het liever even.

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me