links boven

vrijdag 31 januari 2014

Gevlochten Kol

Naar het voorbeeld van de Rapunzel Scarf
van het vorig blogbericht,
dacht ik, die ga ik even maken....

Het is echt een fluitje van een cent,
 je maakt hem zo, waar je bij staat....


Voor elke beginnende haakster makkelijk te haken!


Met twee bollen dikke Myrna wol (100 gram) van de Wibra redt je het net...
net niet als je vrij losjes haakt....
dan toch maar 3 bollen kopen voor de zekerheid.....


Je haakt het met haaknaald nr. 10
5 stroken van 120 losse en 1 toer halve stokjes!
Vervolgens haak je de 5 stroken aan elkaar met 3 vasten in elke strook aan de zijkant
en daaroverheen haak je nog 1 extra toer van vasten...



De draden afhechten en de sjaal in elkaar vlechten....
Als je klaar bent met 1 toer vasten,
 de stroken aan elkaar haken,
weer 3 steken aan de zijkant in elke strook, 
en vervolgens nog 1 extra toer vasten.
De twee uiteinden van de sjaal aan elkaar haken 
met 1 halve vaste
 en Klaar is Kees!

Nu heb je en mooie kol,die je 2 keer om je nek slaat!


Wat een geweldige mooi dag  was het vandaag...
Een strak blauwe lucht deed ons besluiten erop uit te gaan!
Heerlijk gewandeld in de bossen bij Bergen...


Helemaal in de ban  van de grillige kale bomen...


Ik heb iets met bomen....


Ik praat nog net niet met ze....
 Misschien soms toch stiekem wel eens in mijn fantasie....haha


Dit is een beukeboom vertelde een voorbijganger
Het is de knuffelboom van het bos zei ze....
Het zal wel, weten we ook weer...


Als je omhoog kijkt, blijf je kijken.....


Ik vind het prachtig, kan ik er echt van genieten...



Na de wandeling nog nagezeten in een uitspanning
in de buurt, onder het genot van een kop warme chocolade melk met een heerlijke punt bosbessentaart met slagroom...


Wat een vrije dag allemaal met je kan doen!
Heerlijk gewoon!

Fijn Weekeind allemaal!
Liefs van Lindevrouw!

12 opmerkingen:

  1. Echt een originele col Joke :) Mooi geworden, maar je wandeling ook ! Ik geniet ook altijd zo van de bossen en bomen. Mooie foto's heb je gemaakt.
    Lekker he, als op je vrije dag de zon ook nog schijnt.
    ♥ José Crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een leuke col zeg!! En dan die bomen, geweldig zoals je ze hebt gefotografeerd. Het was dan ook heerlijk weer vandaag om er op uit te trekken.
    Fijn weekend!
    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is weer eens iets anders. Ook mensen die niet zo bedreven zijn in het haken kunnen deze leuke col maken.
    Prachtige wandeling heb je gemaakt. Mooie boomfoto's.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je col is super goed gelukt Joke.

    Wat is Bergen toch een fijne omgeving he. Mijn opa en oma hadden vroeger een vakantiehuis in Bergen aan Zee dus als kind heb ik daar heel wat heerlijke vakanties doorgebracht.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LINDOS ARBOLES!!
    EL CUELLO PRECIOSO.
    SALUDITOS

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke col! Staat je ook goed trouwens.
    Prachtige foto's heb je gemaakt van de bomen. Het was ook echt een heerlijke dag om er even tussenuit te gaan vandaag (ik zat helaas de hele dag binnen...)

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastisch is je col, daar houd ik van!
    En van grillige bomen, daar houd ik ook enorm van! (heb er ook best wel wat foto's van gemaakt)
    Fijn weekend, misschien met nog zo'n heerlijke wandeling?)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel leuk idee en super mooi die bomen en het weer was super ja ik moest in de morgen werken tot half 12 fiets elke dag 10 km heen en terug maar ben op de terug weg spontaan een ommetje door het bos gereden zo heerlijk weer ook ik heb iets met bomen en bomen lanen soms stap ik af en moet ze even vast houden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie col is het geworden.
    Lekker zo'n wandeling met dit mooie weer.
    Geniet ervan zo veel je kunt.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. al goed dat de col snel af was zo heb je dubbel genoten van je wandeling. de col is heel mooi en orgineel. je hebt daar een mooie omgeving om wandeligen te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n wandeling en helemaal als je zo'n mooie col omhebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg leuk, ik ben er nu net aan begonnen! Had nog dikke wol liggen zonder bestemming. Alleen straks even uitvogelen hoe je een vlecht maakt met 5 stroken.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me