links boven

zondag 18 februari 2024

Windlichtjes Haken

 Windlichtjes Haken


Gisteren ben ik helemaal los gegaan...
Voor een project binnenkort voor Lammetjesdag  bij de Schapenstreek
 in Lutjebroek op a.s. zaterdag en zondag 2 en 3 maart 2024,
 was ik gevraagd om wat leuks te verzinnen om die dag
 met kinderen uit te voeren, 
dus was ik op zoek naar iets makkelijks om te haken...


Wat kan je allemaal nog meer doen, dan alleen haken
We gaan met wol om potjes en flesjes heen draaien en plakken...
(zie hier boven en hier onder)
Ook een leuk idee....


Ik haakte met acryl het bruine potje met haaknaald nr. 4
en met rood katoen het rode potje met haaknaald nr. 3...

Het haakpatroon is simpel. Je haakt eerst een rondje voor de bodem.
Dan 1 toer vasten zonder te meerderen, 1 toer stokjes, 1 toer vasten
Daarna 1 toer:  *10 lossen en 5 steken overslaan dan 1 vaste*
en zo in het rond
Dan nog 1 a 2 toeren:* 1 vaste om het boogje, 10 lossen*
en herhaal (hangt af van de grote van je potje)
Dan nog 1 toer * 1 vaste, 4 a 5 lossen* en herhaal
Volgende toer alleen vasten
Dan nog een schulprandje voor de afwerking
7 stokjes in 1 steek, 1 of 2 steken overslaan, 1 vaste en herhaal...


Zaterdag 2 maart 2024 op Lammetjesdag,
ga ik met de kinderen vinger haken
en met schapenwol werken...
We kunnen altijd nog wat vrijwilligers gebruiken,
want er zijn nog meer activiteiten te doen die dag...
Meld je dan aan bij de Schapenstreek in Lutjebroek.
Het gaat een hele leuke dag worden voor de kinderen...
Iedereen is Welkom!



Liefs Lindevrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me