links boven

donderdag 1 februari 2024

Mutsen Haken

Gehaakte Mutsen 

Voor de familie haakte ik voor deze winter allemaal een lekkere warme muts...


 Benodigheden: 2 bollen Royal (100 gram = 241 mtr.) (100 % acryl)
van de Zeeman en haaknaald 8
Haakpatroon Muts:  
We beginnen met 28 lossen met een dubbele draad...
TOER 1: Het 1e halve stokje in de 3e losse. In elke steek 1 half stokje,
 haak 2 vasten  in de 2 laatste lossen
TOER 2: 1 losse, 2 vasten in de achterste lus, 
halve stokjes in de achterste lus van elke steek 
TOER 3: 2 lossen, Halve stokjes in de achterste lus, 
de laatste 2 steken haak je vasten in de achterste lus
HERHAAL TOER 2 en TOER 3 tot je ongeveer 14 ribbels hebt
De laatste toer is dan toer 3
Dan vouw je de muts dubbel en haak je met halve vasten de zijkanten dicht
(ene kant de voorste lus en de andere kant de achterste lus)
Met de begin draad naai je met een rijgsteek de muts in de rondte dicht en
trek je de draad aan en met een paar steken heen en weer sluit je het gat.
En je muts is klaar. 
Een makkelijker muts is niet te maken, zo simpel!
 

 Ook voor mijn 2 kleinkinderen haakte ik zo'n muts..
Ik gebruikte dezelfde wol, wel een andere kleur natuurlijk 
en haaknaald 6. Ik begon met 26 lossen.
 Ook haakte ik deze mutsen met een dubbele draad
 
 
Op Lindevrouwsweb vind je wel meer voorbeelden om een muts te haken...
en
en
en
en
en

Nog meer links naar leuke mutsen om zelf te haken
en
 

Veel Haakplezier!
Liefs Lindevrouw!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me