links boven

vrijdag 5 maart 2010

Breien voor een goed doel: Knit-a-square



Sinds ik een paar keer advertenties had zien staan van mensen die een goed doel zochten voor hun breiwerken ben ik gaan zoeken. 
Er moet toch ergens een mogelijkheid zijn om bij te dragen aan iets moois door te breien of te haken? 
En wat blijkt: dat is er!
Knit-A-Square begon als een familieproject en is inmiddels uitgegroeid tot een ware liefdadigheidsorganisatie.
 Ze verlenen hulp aan Zuid-Afrikaanse weeskinderen, 
al dan niet besmet met HIV of AIDS. Hoe?
 Ze delen dekens uit. 
Dekens gemaakt van vierkantjes die jij kunt breien of haken. Om zeker te weten dat ze nog hulp nodig hebben stuurde ik ze een mail met de vraag of er nog vierkantjes nodig waren en dat blijkt zo te zijn. 
In 2010 willen ze proberen om in totaal 3000 dekens uit te delen en daarvoor hebben ze 105.000 vierkantjes nodig. Help je mee? Stuur jouw vierkantje(s) van 20 x 20 cm naar het volgende adres:

Knit-a-square
Soweto Comfort Club
Private Bag X900
Bryanston 2021
South Africa

Wil je meer weten over dit project? 
Kijk dan voor algemene informatie hier.
 Knit-A-Square heeft ook een forum, en voor uitgebreide instructies voor het versturen van je vierkantjes kun je hier terecht.
 Wil je voorbeelden zien van wat al gemaakt is?
 Kijk dan bijvoorbeeld eens naar deze nieuwsbrief
Wil je je aanmelden voor de nieuwsbrief? 
Klik dan hier en vul aan de linkerkant van de pagina je gegevens in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me