links boven

zondag 21 maart 2010

De Poef

Gehaakte Poef



Nadat ik vele poefs op internet te hebben bewondert, 
wilde  ik er ook eentje maken.....
Bij Leen Bakker heb ik een kale poef gevonden, 
kostte wel 20 euro, maar ja sowhat.....
Ik moest en zal.....je kent dat wel.....
4 bollen Zpagettigaren 
gekocht bij mijn plaatselijk favouriete wolwinkeltje 
Paul Schouten op de Grote Noord in Hoorn....




De Poef heb ik gehaakt met allemaal vasten...
Ik ben met een cirkel begonnen voor de bovenkant  
Steeds gemeerderd tot de juiste grootte
Steeds opnieuw passen....
Voor de zijkanten haak je verder haken zonder te meerderen...
Gewoon doorgaan tot  je beneden bent....


  Alle steken in de achterste lus.....
met haaknaald 12
Het is dan een hoes als het ware, 
die je er zo over heen trekt...



 De zijkanten wilde ik eerst in gestreepte banen haken,
afwisselend met een creme kleur en rood 
Maar heb het toch besloten uiteindelijk
 met 1 kleur af te maken.



Hij is goed gelukt al zeg ik het zelf!
Ik vind hem gaaf!!!


Ik ben best trots met het resultaat!

Groetjes Lindevrouw

4 opmerkingen:

  1. Dag Joke,
    daar mag je zeker trots op zijn, want je heb een mooie vaste hand van haken,en ook de kleur is mooi,zo koop je ze niet in de winkels.
    En wat heb je een mooie panty aan op de dapper markt gekocht ha,ha,ha.
    Heb je nog wel tijd om adem te halen???
    Groetjes Ikke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor Joke. Wat ben jij toch bezig geweest deze koude winter. Het is gewoon niet te geloven. Heb je Ed soms ook aan het haken gezet. Het is niet te geloven. Wat een partij werk. Dan al die fashion op de pagina, met al dat kommentaar. Dat heb je allemaal mooi voor elkaar gekregen, met fotos toe! Buitengewoon knap werk. groetjes Rene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Joke,
    Ik heb in mijn poef mijn oude(schone) tweepersoons vierseizoenen dekbed gerold (strak) en deze met een mooie lap stof strak ingepakt (hoes) en daaromheen met tapijtwol een poef gehaakt. Hij is 45 cm hoog met een diameter van 50cm.
    Dan hoef je niet op zoek naar een kale poef, wel moet je natuurlijk net een dekbed over hebben:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die is leuk geworden zeg! Ik heb hier een vierkante zwarte poef die ik met granny's wilde bekleden, maar dat project is halverwege gestaakt...

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me