links boven

vrijdag 8 mei 2020

Gehaakt Mondkapje

Gehaakt Mondkapje


Vond nog een ander model mondkapje ...
moest ik ook maar even uitproberen...



Dit mondkapje haakte ik met gewoon gemeleerd
 katoen, ietsje dikker katoen met haaknaald nr. 3 volgens dit diagram,
wat ik vond op Pinterest...


Ik haakte 11 toeren i.p.v. 14 toeren 
Je moet zelf even kijken hoe breed 
je het mondkapje wilt hebben....


Je haakt elke toer:  8 vasten, 3 halve stokjes, 23 stokjes, 3 halve stokjes, 8 vasten elke toer (=  45 steken)
dus je begint met 45 lossen haken...
Elke toer begin je met 1 losse

Haak 1 losse en vasten langs de lange kant van het haaklapje als afwerkrand,
Op de hoek van de smalle zijkant haak je 20 lossen
 voor de oorlus (evt. meer lossen, even passen), 
haak 1 vaste op de andere hoek van de smalle zijkant,
 1 losse, haak vasten aan de andere lange zijkant, 
op de hoek haak je 20 lossen voor de andere oorlus,
 haak 1 vaste op de andere kant van de zijkant. 
En hecht alle draadjes af! 
Nu is het mondkapje klaar! 


Nu nog een katoenen lapje vast naaien
 aan de boven- en onderkant...
De zijnaden laat je open voor evt. een filter
ertussen te doen...


Je kan de mondkapjes op verschillende
manieren haken zoals je ziet....
Zie vorige post: Haakpatroon mondkapje

Succes met haken!
Liefs Lindevrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me