links boven

zondag 17 mei 2020

Kroonluchter Norah

Kroonluchter Norah


De Kroonluchter Norah haakte ik dit keer met
 3 bollen Jute (100%) van de Zeeman
(100 gram 85 mtr.)


Deze kroonluchter valt wat groter uit door het jute garen,
 dan als je haar haakt met katoen...
Daarom had ik grotere metalen ringen nodig,
 dan het oorspronkelijk patroon...
Het hangt natuurlijk ook af 
hoe strak of los je haakt 
en welke haaknaald je gebruikt...
Dus altijd kijken welke ring je nodig hebt
 met jouw haakwerk...


Deze kroonluchter heb ik gehaakt met haaknaald 5
De onderkant haakte ik in de achterste lus,
daarom zie je dan ook een leuk ribbeltje...
.


Ik heb 2 toeren anders gehaakt
 dan het orginele haakpatroon.
En ik haakte 1 toer extra voor de onderkant
 van de lamp...

Voor degene die de lamp al hebben gehaakt,
valt het verschil wel op van de onderkant...
(zie foto hieronder)


De Kroonluchter is 60 cm hoog, de breedte is 40 cm
Dus gebruikte ik 2 metalen ringen van 40 cm en 20 cm


Je kan het haakpatroon bestellen
door een email te sturen
naar lindevrouw@gmail.com, 
dan geef ik jullie door hoe ik deze lamp 
heb verandert...


Het is zo leuk om een zelfde haakpatroon 
met verschillende materialen te haken...
Het wordt elke keer weer een heel andere lamp...


Nog een Youtubefilmpje van kroonluchter Norah!


Zou zeggen Heel Veel Haakplezier!
Liefs Lindevrouw

2 opmerkingen:

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me