links boven

zondag 24 mei 2020

Kroonluchter Alexia

Kroonluchter Alexia


Natuurlijk moest ik Kroonluchter Alexia 
ook in een andere jute kleur haken,
net zoals kroonluchter Norah, 
dat leek me een goed plan...


Ik had 4 bollen Jute garen (100 gram per bol, 85 mtr.)
van de Zeeman
 nodig voor deze lamp en haaknaald nr. 5
Deze jute haakt zo heerlijk weg en is ook niet zo stroef
als andere touwsoorten...


Je begint met een metalen ring van 10 cm
en volgt gewoon hetzelfde haakpatroon,
waar ik ook de katoenen kroonluchter Alexia
 mee gehaakt heb.
Alleen de lamp viel natuurlijk groter uit
 en werd steeds breder en breder. 
Uiteindelijk kwam ik uit op een ring van 50 cm
voor de breedte...
Je hebt ook nog een metalen ring van 10 cm nodig 
bovenin de lamp, dus 3 ringen in totaal...


Het is een robuuste lamp geworden van
65 cm hoog en 50 cm breed
en hangt nu in de huiskamer en  s avonds
 geeft het zo gezellig licht...


Als je ook het Haakpatroon van Kroonluchter Alexia
 wilt bestellen stuur dan een email naar:
lindevrouw@gmail.com


Hier nog een klein Youtubefilmpje...


Fijne zondag!
Groetjes Lindevrouw


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me