links boven

vrijdag 4 april 2014

Moss Stitch - Mos Steek

Via Pinterest 
kwam ik in aanraking met


Via Ravelry
zag ik dat het patroon vrij beschikbaar was
en kwam vervolgens bij Zaraza Crochet

Via Zaraza Crochet kwam ik bij een Tutorial van
Home Made at my Place voor een placemat

Enthousiast geworden, moest ik deze leuke steek
 gelijk uitproberen...


Hier volgt de Nederlandse Vertaling:
Je begint met Oneven aantal losse te haken,
 zo lang als je  maar wilt.....
TOER 1: 1 vaste in de 3e losse van de hoek,
1 losse, sla 1 losse over, 1 vaste in de volgende losse,
herhaal tot einde toer
TOER 2: haak 2 keerlosse, 1 vaste in de
volgende losse ruimte van vorige toer, 1 losse,
herhaal tot einde toer

De volgende toeren zijn dezelfde als Toer 2
Eindig elke toer met 1 vaste in de keerlosse
 van de vorige toer


Om een kleurrijk geheel te krijgen, 
haak je elke toer met een nieuwe kleur...
zie hierboven....
Alleen je krijgt zo wel een heleboel draadjes
om af te hechten...


Je kan ook om de 2 toeren van kleur wisselen...
zie hierboven...


Ik wilde eerst een hoesje haken voor mijn tablet, 
maar eigenlijk heb ik al een stevig hoesje daarvoor,
maar al hakende vind ik het ook prachtig om er 
een lange sjaal van te maken!

Deze steek is ook geweldig voor de AH tas
oftewel SAS-Tas, die je nu overal in blogland en op Facebook tegenkomt.
Het patroon van de SAS-Tas vind je op Facebook 
in de groep HaakMaarAan onder het kopje Bestanden
Om op deze groep te komen,
 heb je een Facebook Account nodig
en je moet je even aanmelden,
 dan wordt je vanzelf toegevoegd!


Dit is mijn lapje, intussen zo groot voor een hoesje
voor mijn tablet..., 
maar ik haak nog maar een poosje door....

Intussen heb ik de draadjes allemaal afgehecht....

Op YouTube is ook een filmpje van deze steek!


Succes met deze informatie!
Veel Plezier met Haken

Groetjes Lindevrouw

8 opmerkingen:

  1. Wow dit is leuk! Dank voor de tip en ned uitleg! Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Joke! En ik denk dat het inderdaad door z'n stevigheid omdat het allemaal vast aan elkaar zit gehaakt, wel geschikt is voor zo'n AHtas of placemat....
    Je kunt er natuurlijk ook een vloerkleed van maken................. Dan kun je lekker lang doorhaken!!

    Bedankt in ieder geval voor het delen!

    Groetjes,
    MArian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuke steek hé, was er ook al mee bezig. Ziet er geweldig uit Joke,.!*
    Groet Alice Freubelfun..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!! Hij doet me een beetje denken aan een plaid dat ik laatst haakte! http://gekkiggeitje.nl/category/haken/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom al maanden piepen op uw blog en wat blijkt? Vergeten om volger te worden, dus bij deze direct uitgevoerd.Zeer leuke steek die je voor heel wat doeleinden kunt gebruiken. Vooral van die verschillende kleurtjes wordt ik vrolijk. Bedankt voor het te delen met ons. Fijn weekend, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is zeker een leuk steekje en het geeft een mooi stevig geheel, ik ga je beschrijving bewaren.
    De Sas-Tas is trouwens een handtas zonder ah tas als binnentas, de tas die jij bedoelt is de Shop-Sas-Tas. ;)
    Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk he, deze steek staat ook op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. thank you for the link to my blog!!!!!!!
    xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me