links boven

woensdag 21 augustus 2013

De Waterdrager

Gisteren zijn we begonnen met het aankleden van de
Waterdrager!

De gemeente had het water van de fontein leeg laten lopen,
zodat we er makkelijker bij konden komen...

Toen we s'ochtend kwamen, lag er nog zoveel drap en viezigheid in, dat we niet van plan waren in die smurrie te stappen, dus hadden we de gemeente gebeld 
om het schoon te maken....
en ja zowaar kwamen ze binnen het uur langs
om alles schoon te vegen,
dus kon het feest beginnen....

Eerst moesten we zien Guido de ooievaar
 er bovenop te krijgen...
Ik had een lange koperen pijp dwars
 door het lijf gestoken tot aan de kop,
 zodat de nek gelijk ook wat steviger werd...
Aan de onderkant stak nog een lang stuk pijp uit en
die hebben we met spanbanden vastgeklemd aan de
bak van de Waterdrager...


Na wat gestuntel, lukte het ons om hem stevig vast te zetten.
Voor de zekerheid nog een spanband 
over de staart van de ooievaar getrokken, 
zodat hij niet voorover kan kiepen...
Toen hebben we de grote lap met zeshoeken erover gespannen en vastgenaaid.

De Waterdrager hebben we aangekleed met een
Granny Square schort met bijpassende muts
De treden van de fontein hebben we
 in de rondte bekleed met Granny Squares...


We zijn gesponserd door het kraamcentrum KRAAMZUS
vandaar de ooievaar en de roze tinten....

De ooievaar blijft gelukkig droog...
En voorlopig blijft het weer ook ons gunstig gestemd...

Met 5 vrouw sterk hebben we dit met elkaar gemaakt.
De ooievaar heb ik zelf gehaakt.


Brigitte,Cecile, Eefke, Joke, Debora
net klaar voor de fontein, nog zonder water...

Ons Wildbreiproject is klaar!

16 opmerkingen:

  1. Dit ziet er echt PRACHTIG uit!! Hier mogen jullie echt trots op zijn, heel mooi gemaakt!!! Geniet ze van de wildbrei-dagen in Hoorn!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk An! Het blijft hangen tot 8 september 2013. Je moet beslist zelf komen kijken! In 2 dagen is alles bekleedt! Door de hele stad, van de Kleine Noord tot aan de haven van Hoorn!!!

      Verwijderen
  2. Ziet er echt super uit!!!

    Groetjes thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat enig wou dat vele steden dit zouden doen, want zou alles er dan vrolijker uit zien
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het zoooo zoooo leuk. Wat een prachtig project jullie hebben gestaard.
    Super leuk!

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig kunstwerk hebben jullie er van gemaakt! Hoorn mag trots zijn op zulke creatieve inwoonsters!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij ziet er geweldig uit, die waterdrager. Ik vond hem vorig jaar al zo mooi maar nu overtreft hij dat grandioos. Wordt vast lastig om volgend jaar weer iets leuks te bedenken? Het is een heel verschil met mijn gewone gebreide lantaarnpaal.
    Mijn complimenten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi! Jammer dat Hoorn zover weg is, anders was ik het zeker in het echt gaan bekijken.

    Groetjes, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooo Joke, dit is echt GEWELDIG!!!! Dit komt toch zeker wel in de krant te staan bij jullie?! Wat een werk zeg maar het resultaat....WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ook prachtige foto's er van gemaakt. Jullie zijn echt SUPER haaksters!
    Morgen ga ik een nieuw berichtje op mijn blog plaatsen. Mag ik een foto van de ooievaar
    er op plaatsen met een verwijzing naar je blog?? Dit verdient echt aandacht!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjonge!!! Wat mooi geworden!! en wat een werk moet het geweest zijn!!! Het haken en aankleden... pffft petje af hoor!!
    Mochten ze van mij in wel meer plaatsen organiseren!! Gezellig!!
    Het ligt te ver uit m'n buurt maar anders kwam ik beslist kijken !!
    Je hebt er in ieder geval hele mooie foto's van gemaakt!!
    SUPER!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WoooooooooooWWWW!!! Wat ziet dat er gaaf uit! En wat moet daar een werk in gezeten hebben! (glukkig nam de gemeente het opruimen van de viezigheid op zich) Echt práchtig en heel leuk gedaan dames!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geweldig ,maar toch wel heel wat handwerk uurtjes en garen . Prachtig om te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niet te doen, zeggen we hier aan iets wat MEGA - mooi is!! PRACHTIG gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. SUPER
    PRACHTIG
    TE GEK
    AWESOME
    WOW
    LOL
    GEWELDIG
    MOOI
    LEUK
    GRAPPIG

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me