links boven

dinsdag 13 augustus 2013

Haken op de camping

Het is even stil geweest hier op mijn blog,
even weg van de sleur...
Even geen geblog, even geen internet...
Even 14 dagen buiten leven... 

Wel gehaakt natuurlijk!!!!



We zijn net terug van een heerlijke vakantie
 in de Achterhoek, 
waar we 2 weken hebben gekampeerd 
op een natuurcamping  't Scharvelt in Haarlo,
uit het groene boekje van de ANWB.
http://www.campingtscharvelt.nl/ 



Goede sanitaire voorzieningen,
 zowaar stroom en wifi en een wasmachine.....
en verse broodjes s'ochtends bij het ontbijt...


Een echte aanrader voor degene,
 die van kamperen houdt



Mooi terrein met veel beschutting en wilde natuur 
en uitzicht over de maisvelden.....


met een heus werkende waterpomp...


Een terrein met veel de Waardtenten ...........



Twee zomerse weken,
 geen jas aangehad, maar 1 hele dag regen, dat was alles.....
We hebben het echt getroffen 
en dat zomaar in ons eigen kikkerlandje....



 Wat is het daar heerlijk om te fietsen , voor de fietsliefhebber een waar eldorado, via de eindeloze fietsknooppunten, kan je je daar suf rijden door een vrij gevarieerd gebied....bos , heide, maisvelden, zandwegen, bospaden, waar je amper iemand tegenkomt...
We hadden natuurlijk onze fietsen mee....


Onderweg zagen we een echte(B)ruilboom,
waar je een boek kan uitzoeken 
en meenemen voor een maand.......


Onderweg kwamen we ook dit gezellige bermkastje
 tegen vol met zelfgemaakte jam....
Natuurlijk kon ik het niet laten om wat mee te nemen....



In het weekeind kwamen mijn kinderen nog even langs,
ze waren nieuwsgierig waar we zaten.........
of toch de nostalgie proeven van het kamperen,
wat we vroeger altijd met hun deden........ 


 Dat plankje, helemaal links,  daar stond nog 
een tafeltennis tafel ook...
Daar heb ik me menig keer uitgeleefd...



Kom ook werkelijk overal hakende mensen tegen....
Ook hier in Haarlo!
Toen ik aan het haken was, raakte ik in gesprek met Timia , die me vroeg wat ik aan het maken was, 
ze bleek notabene mijn haakvriendin
Brenda te kennen uit Hoorn, die ik weer kende van het Wildbreiproject van vorig jaar....


Timia haakte deze prachtige stola van zelf gesponnen wol

En deze omslagsjaal is ze nu aan het breien....


Naast Timia leerde ik nog een blogster Petra kennen,
die leuke kleine vlaggetjes had gehaakt
 voor het fietsje van haar kind... 
Ze bleek ook een blogster te zijn, en blogt al 3 a 4 jaar.
 Ze  heeft een blog met allemaal leuke creatieve ideeen

Hier de link naar haar blog http://www.petrashopgarage.blogspot.com

 Ook kwam ik juffrouw Marian uit Hoorn tegen van de lagere school, ze kenden  mijn kinderen nog van vroeger,
Hoe klein is de wereld soms toch......


We hebben genoten van de Achterhoek!
Al met al een geslaagde vakantie!









4 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad, heerlijk hoor kan je er weer even tegen.
    Mooie foto's !
    Welkom terug, liefs Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie fotoos uit het mij bekende Achterhoek...mooie omgeving...ik ben een geboren Varsseveldse .....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de wereld toch klein dat je zelfs op vakantie zoveel bekende mensen ontmoet.
    Zo te zien hebben jullie het er erg leuk gehad, wat een mooie natuur!
    De boekenboom ziet er heel aanlokkelijk uit.

    En bij Petra neem ik zo meteen even een kijkje. Gehaakte vlaggetjes interesseren me enorm.

    Welkom weer in blogland,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi om de Achterhoek door andermans ogen te zien als je er zelf woont.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me