links boven

zaterdag 25 juli 2015

Applicatie haken

Applicatie Haken!


Kortgeleden kocht ik een sportieve zomerbroek 
bij de ANWB winkel
Leuk afgeprijsd!
Zat heerlijk, lekker luchtig, ik had hem graag aan...etc.


Na de eerste wasbeurt kwam hij er wat gekreukeld uit,
dus ik dacht even onder het strijkijzer,
maar ineens smolt er zo ineens wat gaatjes in...
Ik balen!
 Dat gebeurt altijd weer met een nieuwe broek,
niet met een oude natuurlijk...
Grrr....
Wat nu!


Ik kocht vandaag even 3 natuurtinten Cotton Light bij mijn favouriete wolwinkel Schouten Handwerken
hier in Hoorn, die bij mijn broek passen.


Aan de slag met het Haakpatroon van de Onderzetter van Karin aan de Haak,
die ik laatst ook al in verschillende 
vrolijke kleuren had gehaakt!
Zie een vorig blogbericht:


Weet je, dat ik kort geleden ook al een ongelukje
 had met deze broek...
Ik kocht een cartridge voor mijn Canon printer bij de Action...
Weet je dat, die daar zeer voordelig zijn!
Voor 10 euro's heb je alle kleuren, 
dat is echt een koopje en het werkt uitstekend,
alleen die verpakking is wat lastig open te krijgen...
Eenmaal uit de verpakking,
 haalde ik de kleur uit die ik nodig had
De kleur rood natuurlijk!
En in de printer ermee! 
En ja hoor die deed het weer!
Je wilt het niet geloven,
 maar even later ontdekte ik op diezelfde broek
 een rode vlek!
Was er toch een druppel ontsnapt
 en ja tuurlijk op mijn nieuwe broek terechtgekomen...
Ik gelijk die vlek onder de kraan en ik maar poetsen...
Vlek ging er niet uit!
Ik naar de winkel voor een vlekverwijderaar...
Ook dat hielp niet echt...
Er bleef toch een licht roze kleur achter.


Nu ik toch aan het haken was,
 gelijk maar een staart,
 een aanhangsel aan de bloem gehaakt
in een vrij haken struktuur 
in dezelfde tinten als de bloem....



Nu moet ik hem er nog even opnaaien,
 maar daar heb ik nu even geen zin meer in....
Morgen dus maar!


Gelukkig stormde en regende het de hele middag
 en zat ik heerlijk binnen
met mijn haakwerk!
Te genieten dat ik vandaag toch een goeie keus had gemaakt om niet naar de markt te gaan!

Fijn weekeind!
groetjes Lindevrouw

7 opmerkingen:

  1. Zulke dingen gebeuren altijd op je nieuwe kleren, maar mooi en handig opgelost....
    gr. Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk opgelost Joke! Is ook 1 van mijn favoriete patronen!
    En die cartridges zijn idd geweldig en goedkoop.
    De inkt is heel goed!!!! Zelfs je handen zijn 2 dagen gekleurd! Bleek, citroen, niet helpt!
    Maar dat zijn maar handen ......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Muy bonito!!!, me encantan los colores que has usado.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo herkenbaar. Nieuwe kleren lijken dit soort ongelukjes aan te trekken. Wat heb je een slimme oplossing bedacht. Prachtige pleuren en nu de broek goed is ingewijd en een persooonlijk detail heeft gekregen, gaat hij vast nog jaren mee :)

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi opgelost Joke. En meteen heeft je broek een heel eigen twist gekregen. Weet je zeker dat je niemand met exact dezelfde broek zult tegenkomen ;-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sssstttttt........ verberg al jaren zo de ongelukjes van m'n kinderen en van mezelf, soms met een haakseltje, soms een stoffen bloemetje, soms een borduurseltje op een vlek...... en weet je, je broek wordt er nu veel mooier en persoonlijker van...... Jij hebt echt een super leuke oplossing bedacht!
    Steekjesgroetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thank you for joining my link party last week. You are welcome to join in this week too. Have a nice day.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me