links boven

woensdag 29 juli 2015

Kleedjes haken

Kleedjes Haken!


Kwam weer wat aardige patroontjes tegen!
Ik haakte  ze al eens eerder


en ook al eens een gehaakt kleedje in Vintage kleuren


Of je ze nou haakt als leuk Kleedje of als Mandala, 
het maakt niet uit
ze blijven leuk om te haken...


Kleedje 1 heb ik het diagram gevonden op Pinterest...

Mijn buurvrouw van vroeger haakte deze ook, 
die eindeloze kleedjes en spreien
van Durable katoen in het creme
Wie had dat toen kunnen bedenken,
dat ik op een dag, dat zelf ook zo leuk zou vinden....
Als jong meisje kwam ik vaak uit school even bij mijn buurvrouw langs,
zij heeft mij haken geleerd!
Ze moest eens weten, dat ik die tik nu ook heb!

 Bij Marga vond ik het diagram voor dit kleedje!
Zij haakte van dit diagram een Etagere,
Het idee vind ik erg leuk!
Ze vertelt op haar blog stap voor stap,
hoe ze dat precies heeft gedaan!
http://margavandijk.blogspot.nl/2014/05/etagere-stap-voor-stap-fotos.html



Marga haakte dit kleedje voor de onderste laag van de Etagere:Toer 1 t/m 13
en voor de bovendste laag van de Etagere: Toer 1 t/m 9


En ik haakte mijn kleedje van Toer 1 t/m/ 14,
maar dat komt door een andere reden,
 omdat mijn witte katoen op was,
anders had ik hem helemaal gehaakt....
Ik haakte dit kleedje met haaknaald nr. 3 in het wit katoen 
van Snappy Ball van Adriafil,
 waar ik al meerdere kleedjes en doekjes van haakte....
Het is een mooi 100 % katoenen garen
van 100 gram per bol.


Binnenkort hoop ik die witte kleedjes 
in een mooie kleur te verven....
Of je kan ze ook in de hete  thee leggen,
krijgen ze een Vintage Look!



Ik weet niet of het duidelijk overkomt,
maar de doekjes hierboven zijn oud rose geworden,
nadat ik ze in de hete thee had gelegd....
Deze doekjes alias pannenlapjes haakte ik kort geleden
http://lindevrouwsweb.blogspot.nl/2015/06/gehaakte-doekjes.html


Heel veel haakplezier de komende week
Groetjes Lindevrouw

5 opmerkingen:

  1. So nice. I have made the first one, but I did two colors.
    I invite you to my link party this week at my blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Heb onlangs van dat garen gekocht in het felblauw om zo'n kleedje te haken, dan hoef je ze niet te verven. Maar verven is ook tof, denk ik. Nog nooit gedaan eigenlijk. In elk geval, deze patroontjes komen ook weer bij op mijn lijstje :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thank you for joining my link party last week. You are welcome to join in this week too. Have a nice day.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat n leuk patroon en ook nog in t Nederlands.
    Wat wordt de maat van kleedje 1 ongeveer?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat n leuk patroon en ook nog in t Nederlands.
    Wat wordt de maat van kleedje 1 ongeveer?

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me