links boven

donderdag 2 juli 2015

Gehaakt Babyjurkje

Gehaakt Baby Zomerjurkje 



Ik had er zo zin in om een jurkje te haken voor mijn kleinkind
Ik was er zo van overtuigd dat het een meisje werd...


Komt een collega van mijn dochter met een pendelaar
en zei heel overtuigend dat het een jongen wordt...
Ze had het in haar leven maar 1x mis gehad...


Nou met de 20 weken echo kwam het verlossende antwoord.
Het wordt inderdaad een jongen!


Je snapt wel, dat van mijn  intuitie helemaal niks
 van over is gebleven...
Misschien was het  wel de wens de moeder de gedachte,
Het leek mij zo leuk een meisje!
Voor  een meisje kan je nl. zulke leuke dingen haken...
Nu moet ik me even omschakelen!


Toch moest ik even dit  jurkje haken...
Ik kon het niet laten...


Ik haakte dit jurkje naar het haakpatroon,
wat ik al eens eerder haakte voor een kraamcadeautje,
zie een vorig blogbericht...


Nu haakte ik dit Babyjurkje met het Prachtige Gemeleerde Egyptisch katoenen garen
 van Kimera van Adriafil
In meerdere kleurencombinaties verkrijgbaar!
Is het niet een schatje!
Even passen op de babypop van mijn oudste dochter 
 van vroeger....
Intussen gaat ze met 1 arm door het leven,
want weggooien doe ik ook niet...


Voor de liefhebber de teltekening!

Het pasje, als het klaar is dubbelvouwen
Je haakt verder
 met het volgend telpatroon in het rond....



Het patroon komt van een russische site
 zie naam rechtsonder.
Ik haakte 2x  het figuur i.p.v. 4x
Voor een babyjurkje werd het anders te lang,
dus voor een groter kind, het figuur nog een keer herhalen...
Dit katoen garen  haakte ik met haaknaald nr. 3,
dat haakt het mooist vind ik!
je hebt maar 2 bollen nodig van 50 gram!!!


Succes met het haken van dit leuke jurkje!

Groetjes Lindevrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me